Днище (або голівка) служить для сприйняття теплового навантаження та газових сил, що утворюються внаслідок згоряння паливно-повітряної суміші. Ущільнююча частина, що складається з кількох поршневих кілець, відводить тепло від поршня до циліндра та перешкоджає прориву газів.
днище (сприймає газові сили та теплове навантаження); ущільнююча частина (перешкоджає прориву газів, передає більшу частину тепла від поршня циліндру); напрямна частина (тронк) – передає бічну силу на стінку циліндра, підтримує положення поршня.
У дизельних двигунах поршні мають спеціальну виїмку заданої форми на дні. Вона служить для того, щоб повітря, що надходить у циліндр, краще змішувалося з паливом. Щільність з'єднання поршня та циліндра забезпечують поршневі кільця. Їх розташування та кількість залежить від типу та призначення двигуна.
Вся річ у «принципі» поршня Головка поршня карбюраторного ДВС має плоску поверхню або досить наближену до плоскої. У деяких випадках вона забезпечується прорізами, що дають максимальне відкривання клапанів. А от, поршень дизельного двигуна наділений формою складніше.